lördag

LÖRDAG DEN 6 JUNI

______________

10 juni - 5 Mos 18
LYSSNA TILL JESUS
 
Bibelläsning: Femte Moseboken 18
"HERREN, din Gud, skall låta uppstå åt dig en profet bland ditt folk, av dina bröder, en som är lik mig. Honom skall ni lyssna till."  (5 Mos 18:15 FB)

I kapitlet presenteras Jesus. Han beskrivs som en profet som är lik Gud (vers 15) och som samtidigt är lik en människa (vers 18).

Det är Jesus. Sann Gud och sann människa.

Vi uppmanas att lyssna till honom. Om vi inte tar till oss hans undervisning kommer vi att få stå till svars för det (vers 19).

Gud älskade världen så mycket att han sände sin egen son för att ingen skulle gå förlorad och för att alla skulle få evigt liv (Joh 3:16).

Det är vårt ansvar att lyssna till detta och ta det till oss och berätta det för andra människor. För Gud vill inte att någon ska gå förlorad. Ditt vittnesbörd kan betyda evigt liv för en annan människa.

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Jag vill lyssna till vad Herren säger till mig idag.

_________________
 
Ord för dagen den 10 juni - Apostlagärningarna 26
 
OLYDIG?

Bibelläsning: Apostlagärningarna 26
"Därför, konung Agrippa,
blev jag inte olydig mot den himmelska synen..."
 (Apg 26:19)




Paulus hade fått ett uppdrag av Gud. Ingenting ser ut att ha haft högre prioritet i Paulus liv än att vara lydig och trogen sitt himmelska uppdrag. Han fortsätter meningen: "...utan jag har predikat först i Damaskus och i Jerusalem och hela Judeen och sedan ute bland hedningarna..." (Apg 26:20)



Du och jag har också fått ett uppdrag, även om vi alla kanske inte har fått det i form av en syn. Du och jag kanske har gett Gud löften om vad vi vill göra med våra liv för Herren.

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Hur kan jag vara lydig mot mitt himmelska uppdrag i dag? Den närmaste tiden?

Läs mer HÄR.
______________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar