söndag

SÖNDAG DEN 4 SEPTEMBER

Tidig söndagsmorgon i London den 4 september

Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Londonresan börjar på flygplatsen
Så var det söndag igen och den här söndagen vaknar vi upp i London. Vi har skaffat oss en vana att åka en helg till London med varje barnbarn då de har fyllt tvåsiffrigt.

Den här helgen var det dags för barnbarn tre i raden. Det finns fortfarande fyra barnbarn kvar som är på väg mot sina första tvåsiffriga födelsedagar.

Tidigare i veckan hade Rut och jag en kurs för vägledare till de nyutexaminerade löjtnantern. Men det känns avlägset jst nu. Nu är det London som gäller.

Det fanns mycket spännande på den lilla damens önskelista. Allra högst upp var det ett besök på Hamleys leksaksaffär på Regent Street i London. Hennes far och morbröder och storebröder har tidigare varit där och nu var det lilla damens tur.
Det blev en extra fin upplevelse då hon fick äran att öppna hela affären för dagen. Se videoklippet nedan!   Läs mer HÄR.
__________________
 
Ord för dagen den 4 september - Fil 3
GRIPEN AV KRISTUS 
 
Dagens bibelläsning: Filipperbrevet 3
"...jag själv har blivit gripen av Kristus Jesus" (Fil 3:12 FB)

Det började med att Paulus reste ut för att gripa de kristna (Apg 9). Men den resan slutade med att Paulus själv blev gripen. Av Kristus Jesus. Efter den dagen var Paulus prioriteringar tydliga: Han var gripen av Jesus.

Det finns många andra saker man kan bli gripen av. Saker som tar herraväldet över oss och över vårt fokus. Det finns till och med religiösa saker som kan stjäla vårt fokus. Men Paulus var inte gripen av kristendomens lära eller av kyrkans utbredning. Han var i första hand gripen av Kristus Jesus själv.

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Vad är jag gripen av? Vad är det som tar min tid, mina tankar, min energi? Vill jag vara gripen av Kristus Jesus?

Läs mer HÄR.
____________________
 
Bibelläsning från GT den 4 september
År 1: Gud har en läsning - 1 Samuelsboken 29 - Läs HÄR.
 
År 2: "Damaskus har tappat modet" - Jeremia 49 - Läs HÄR.
 
Bibelläsningsplanerna finner du HÄR
_____________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar