söndag

SÖNDAG DEN 11 SEPTEMBER

Tidig söndagsmorgon i Stockholm den 11 september
 
Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Så var det söndag igen och den här söndagsmorgonen vaknar vi upp i Stockholm. Hur hamnade vi här? Jo, så här gick det till.

I fredags eftermiddag då vi kom hem från kontoret upptäckte vi plötsligt att vi hade en ledig helg. Vad gör man då man plötsligt får en ledig helg? Jo, vi satte oss i bilen och körde till vår "hemstad" lite mer än femtio mil österut för att besöka yngste sonen med familj.

Det var mycket länge sedan vi var i Stockholm, men inte fullt lika länge sedan vi träffade yngste sonen med familj, men det blir inte så ofta, så det drar åt det hållet.
Läs mer HÄR.
____________________
 
Ord för dagen den 11 september - Kolosserbrevet 4
 
"SE TILL ATT DU FULLGÖR DEN TJÄNST DU FÅTT AV HERREN"

Bibelläsning: Kolosserbrevet 4
"Se till att du fullgör den tjänst du fått av Herren" (Kol 4:17)

Paulus uppmanar Arkippos att fullgöra sin tjänst. Paulus ber också om förbön att Gud ska öppna en dörr för hans tjänst.

-Vilken tjänst har jag fått av Herren? (Om du tror att du inte fått någon tjänst, så är det fel svar)
-På vilket sätt kan jag fullgöra, eller förbereda mig för, min tjänst i dag?
-Be Gud att han öppnar en dörr för min tjänst
-Be för andra som är i tjänst att Gud ska öppna en dörr för dem


==> Mannkorn att tugga på under dagen: Hjälp mig att fullgöra min tjänst helhjärtat.

Läs mer HÄR.
_________________
 
Bibelläsning från GT den 11 september
År 1: David dansar - 2 Samuelsboken 6 - Läs HÄR.
 
År 2: Då pengarna förlorar sitt värde - Klagovisorna 4 - Läs HÄR.
 
Bibelläsningsplanerna
finner du HÄR
___________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar