torsdag

TORSDAG DEN 25 AUGUSTI

På resa...
Nu är vi på Island och reser med bil en heldagstur genom hela landet upp till den norra kusten där Frälsningsarmén har en kår i Aukureyri. Det blir offcersmöten och en del utåtriktad verksamhet.
   Nu är jag lite osäker på internettillgången där vi ska bo, men om uppdateringen på rupeba.se uteblir så blir det i varje fall automatisk uppdatering på följande sidor:



Dagens andakt på svenska. klicka på flaggan 


Dagens Andakt på norsk.


Daily devotion in English.


 Klicka HÄR.


Klicka HÄR.
    Om det dessutom kommer någon uppdatering kommer den på rupebabloggen HÄR.
    Räkna med "normal" uppdatering från och med måndag 29 augusti. 

________________
 
Fyra bibelstudier från Hebreerbrevet - del 2 av 4
Jag har börjat rensa i en låda med gamla kassettband som jag har haft liggande i många år. Från den lådan har vi tidigare publicerat Anders Wigholms serie om Tidens tecken.

I höst kommer jag att lägga ut fyra bibelstudier som jag talade in på en ungsomsfestival i Oslo 1988. Vi höll då på att packa för att flytta tillbaka till Sverige efter nio år i Norge. Bibelstudierna spelades in av FA-studio på Templet i Oslo.


Läs mer och lyssna på det andra bibelstudiet HÄR

_________________
 
Ord för dagen den 25 augusti - Efesierbevet 1
ETT HOPP OCH ETT ARV
Bibelläsning: Efesierbrevet 1
"Jag ber att era hjärtan skall upplysas, så att ni förstår vilket hopp han har kallat er till och hur rikt på härlighet hans arv är bland de heliga" (Ef 1:18 FB)

Vi är kallade till ett hopp. Det finns tillräckligt många som känner sig kallade att sprida hopplöshet; men Guds folk är kallade att vara bärare av hoppet.

Vi behöver också få våra ögon öppnade så vi förstår vilket arv som är vårt. Inte vara i evigheten, utan här och nu.

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Låt mig idag fullgöra min kallelse som bärare av hopp.
Läs mer HÄR.
____________________
 
Bibelläsning från GT den 25 augusti
År 1:  En närvaro av den Helige Ande - 1 Samuelsboken 19 - Läs HÄR.
 
År  2: Utan kompromiss - Jeremia 38 - Läs HÄR.

Bibelläsningsplanerna finner du HÄR
______________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar