söndag

SÖNDAG DEN 13 MARS

Tidig söndagsmorgon i Langesund
 
Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Så var det söndag igen. Den här söndagsmorgonen vaknar jag upp i Langesund i sydostligaste delen av Norge på västsidan av Oslofjorden. Här pågår en bibelhelg för kårerna i den här delen av landet. Det är Langesund, Brevik, Kragerö, Porsgrunn och Skien (förlåt om jag glömt någon kår).


Helgen började för min del på fredagskvällen på Fräslningsarméns "Villmarkscamp" i Brevik. Man har där byggt upp en stor anläggning med klätterväggar, paintball och många andra aktiviteter. Man kan samla hundra ungdomar varje vecka till dessa träffar som innehåller paintball-tävlingar, sång och andakt, pizza och korv och mycket mer. Det var mörkt i fredags kväll så mina bilder blev just det, mörka. Men så här kan det se ut då det är ljust. Samlingarna hålls inne i den jättelika kåtan som tar uppt ill 150 personer. Vill du läsa mer om "Villmarkscampen" kan du läsa en artikel i Porsgrunns Dagblad som jag hittade på nätet. Artikeln har rubriken Armén krigar i Bamble-skogen. Artikeln finner du HÄR.


Igår kväll var det bibelstudier på kåren i Langesund. Tre bibelstudietimmar med kaffe och pizza emellan och till slut lovsångs- och förbönsmöte. Lokalen var full av människor hela dagen med som ville ta till sig av Guds ord, och på kvällsmötet var det trångt bland alla dem som sökte sig fram för förbön.

Idag har vi avslutningsmötet och sedan är det dags för resa tillbaka till Jelöy och förberedelser för en ny vecka.

Jag ber att det ska bli en välsignad vecka för dig.
Peter Baronowsky

_______________________
 
Ord för dagen den 13 mars - Lukas 8
 
"NÅGON RÖRDE VID MIG"
Bibelläsning: Lukasevangeliet 8
J
esus frågade: "Vem var det som rörde vid mig?" Då alla nekade, sade Petrus: "Mästare, folkmassan trycker och tränger sig inpå dig." Men Jesus sade: "Någon rörde vid mig. Jag kände att kraft gick ut från mig." (Luk 8:45-46 FB)

Det var mycket folk som trängde på och Jesus stod i centrum. Men det var bara en person som rörde vid honom.

Så kan det kanske upplevas ibland. Många människor kan vara samlade. Det kan vara underbar musik, lovsång och bra predikan. Men ändå kanske du inte nådde fram och rörde vid Jesus.

Många gånger kanske vi bara rör vid de kristna "sakerna" antingen vi är ensamma eller tillsammans med många. Det kan vara bibelläsning, bön och lovsång. Men ändå kankse vi inte "träffar" Jesus.

- Gud skapa i mig en längtan efter att verkligen möta dig och inte bara de yttre "sakerna". Hjälp mig att vara så angelägen så att jag inte ger mig förrän jag nått ända fram och fått röra vid dig. Och att du rört vid mig.

==>  Mannakorn att tugga på under dagen: Gudslängtan. Vad innebär det för mig idag?

Läs mer HÄR.
_______________________
 
Bibelläsning från GT den 13 mars

År 1:   Ett hjärta som är villigt att ge - 2 Mos 25 - Läs HÄR.

År  2Sann vishet - Job 28 - Läs HÄR.

Bibelläsningsplanerna finner du HÄR.
________________________ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar