söndag

SÖNDAG DEN 2 OKTOBER

Tidig söndagsmorgon den 2 oktober
Veckorevy från min högst personliga utkikspunkt på livet

Kåren i Södertälje
Så var det söndag igen. Förra veckan avslutades med gudstjänst på kåren i Södertälje och därefter hemfärd till Norge. Gudstjänsten var avslutningmötet av bibelhelgen på kåren i Södertälje. Vi upplevde en intensiv och välsignad helg med samlingar både fredag kväll, bibelstudier på lördagen och avslutningsgudstjänst på söndagen. Kåren spelade in helgens undervisning och du har möjlighet att lyssna på undervisningen kårens hemsida.


Den senare delen av veckan har inneburit några dagars ledighet för vår del. Ledighet för min del innebar att jag har haft tid att arbeta vidare med mitt stora projekt under hösten, NT-boken. De första två delarna är nu färdiga. Efterfrågan på de två första pärmarna var oväntat stor och jag har inte riktigt hunnit med att distribuera ut materialet till alla som har beställt ännu. Men nästa vecka kommer det till er som har beställt. I den första delen kan man läsa om evangelierna (299 sidor) och den andra delen går från Apostlagärningarna till och med Andra Korintierbrevet (335 sidor). Den tredje delen beräknas bli färdig under oktober och behandlar Galaterbrevet till och med Filemon. Den fjärde delen räknar jag blir färdig i januari 2017 och den tar upp Hebreerbrevet till och med Uppenbarelseboken. Du kan läsa mer om NT-boken HÄR.
Läs mer HÄR.
_________________
 
Ord för dagen den 2 oktober - 2 Tim 1
 
VAR INTE MODLÖS

Bibelläsning: Andra Timoteosbrevet 1

"Ty den Ande som Gud har gett oss gör oss inte modlösa, utan är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande." (2 Tim 1:7 FB)

Du behöver inte vara modlös. Den Ande som Gud gett dig är kraftens, kärlekens och självbehärskningens Ande.

Be Gud fylla dig med den Helige Ande - Tacka honom för att han gör det.

==>Mannakorn att tugga på under dagen: Gud ger mig kraftens, kärlekens och själv behärskningens Ande. Idag!
Läs mer HÄR.
_______________
 
Bibelläsning från GT den 2 oktober
År 1: Vishet - 1 Kungaboken 4 - Läs HÄR.

År 2: Att ställa sig i gapet - Hesekiel 22 - Läs HÄR.
 
Bibelläsningsplanerna finner du HÄR
_________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar