lördag

LÖRDAG DEN 29 OKTOBER

Ord för dagen den 29 oktober - Hebreerbrevet 12
 
MED BLICKEN FÄST PÅ JESUS - Heb 12

Bibelläsning: Hebreerbrevet 12
"Se till att ingen går miste om Guds nåd och att ingen bitter rot skjuter skott och vållar skada och många smittas." (Hebr 12:15 FB)


Då du blir sårad är det lätt att en bitter rot får fäste i ditt inre. Det kan leda till att både du och många andra kommer till skada om du låter den bittra roten finnas kvar.

Dagens kapitel uppmanar oss att lägga bort allt som tynger (v.1) och fästa vår blick vid Jesus (v.2).

==> Mannakorn att tugga på under dagen: Jag vill med Guds hjälp rensa i mitt inre så att ingen bitter rot får fäste.

Läs mer HÄR.
________________
 
Bibelläsning från GT den 29 oktober 
År 1: ETT HERRENS FOLK - 2 Kungaboken 12 - Läs HÄR.

År 2: INTEGRITET - Daniel 1 - Läs HÄR.

Bibelläsningsplanerna finner du HÄR
_______________
Pastorn, Gud och pengarna
Humor från kyrkans värld
Tre pastorer diskuterade om hur de gjorde med pengarna. Gud skulle ju ha sitt och pastorn sitt.

Den första pastorn sa:
- Jag gör så här: Jag ritar ett streck på marken, och sedan kastar jag upp pengarna i luften. De pengar som hamnar på den ena sidan av strecket blir Guds, och de på den andra sidan blir mina.

Den andra pastorn sa:
- Jag ritar en ring på marken och kastar upp pengarna. De pengar som hamnar i ringen blir Guds och de pengar som hamnar utanför blir mina.

Den tredje pastorn sa:
- Jag kastar upp pengarna i luften och ropar så högt jag kan: Ta vad du vill ha! 

_______________
 
På norsk:   Det handler om overflod
Fra Jostein Nilsens blogg:


For et par dager siden delte jeg Jesajas visjon av resultatet av at Ånd blir øst over oss fra det høye: 

Da skal ørkenen bli til en frukthage, og en frukthage skal regnes som skog.
Jes 32:15b 
Det er et herlig bilde på overflod av frukt. Jeg tror også det vil innebære en stor variasjon av frukt. Samtidig er det veldig interessant, og jeg er ofte et poeng av at det verset som oftest siteres i forbindelse med Åndens frukt, bruker «frukt» i entall. Deretter følger en liste av forskjellige uttrykk av den samme frukten: 

Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet, ydmykhet og selvbeherskelse. Gal 5:22-23
Les mer HER.
____________________
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar