onsdag

ONSDAG DEN 28 MARS

Den första april 2008 publicerade vi det första inlägget på rupeba.se. Sedan har sidan uppdaterats varje dag under 3.650 dagar, med mer än 10.000 inlägg och med mer än en miljon besök på sidan.

Det måste vi fira! I vanliga fall är det den som fyller år som får presenter, men vi gör tvärtom. Vi ger 25 procents rabatt på en bok varje dag under den första veckan på vårt 11 år. Rabatten gäller bara på beställningar som kommer in den aktuella dagen! Du beställer genom att skicka ett mail till info@rupeba.se.
(Vi skickar ut alla beställda böcker då veckan är slut för att spara dina portokostnader om du beställer fler böcker under veckan)


Måndag den 2 april
- Gåvoboken - Du är rikare än du tror - 90:- (Ordinarie pris 120:-)


Tisdag den 3 april
- Förlåtelseboken - Du kan bli fri - 90:- (Ordinarie pris 120:-)


Onsdag den 4 april 
- Tolkningsboken - Hur ska man förstå bibeln - 60:- (Ordinarie pris 80:-)


Torsdag den 5 april
- "PSALMBOKEN" - En andakt från varje kapitel i Psaltare i Bibeln - 120:- (Ordinarie pris 160:-)


Fredag den 6 april
- Dagboken - Små tankar för märkvärdiga dagar - 115:- (Ordinarie pris 150:-) Finns på svenska, norska och engelska


Du kan läsa mer om våra böcker HÄR


Vill du vara med att fira 10-årsjubileet? Köp en bok och ge bort till en vän!
(Du får naturligtvis köpa flera böcker om du har flera vänner. Och du får naturligtvis köpa en bok även till dig själv) 
_________________
 
KALLA FOLKET, PÅBJUD EN HELIG SAMMANKOMST (Joel 2:16).
40 dagar av bön
.
Var med och be inför Frälsningsarméns nationella samling som är 20-22 april i Stockholm. Bönen startar måndag 12 mars (dag 40) och avslutas fredag 20 april (dag 1).  "Från Joel 2 till Apostlagärningarna 2"


Dag 24 - 28 mars - Dagens bibelläsning: Joh 17:1-26


   Bön: Herre, i en tid då vi fått lära oss nya ord som "falska nyheter" är det så underbart att veta att ditt Ord är sanning. Tack Gud för att du genom ditt Ord vill helga och rena.
   Veckans bönefokus: Tonårskongressen vid den nationella samlingen

___________________
 
28 mar - Ords 1
ÄTA SINA GÄRNINGARS FRUKT

Bibelläsning: Ordspråksboken 1

"Eftersom de hatade kunskap och inte ville frukta HERREN, eftersom de inte ville veta av mitt råd och föraktade alla mina varningar, därför skall de äta sina gärningars frukt och mättas av sina onda planer." (Ords 1:29-31 FB)

Det du gör får du äta upp. Det är i korthet budskapet i de citerade verserna.

Gör du gott och fruktar Herren får du äta det som är gott. Om du vänder dig bort från Herren och föraktar hans ord får du äta konsekvenserna av det.

Herren älskar dig. Det är därför han vill varna dig. Han vill ditt bästa. Han vill du ska leva i det som är gott. Därför bönfaller han dig: "Vänd er till mig när jag varnar er. Se, jag skall låta min Ande flöda över er, jag skall låta er lära känna mina ord." (vers 23) 


==>Mannakorn att tugga på under dagen: Jag vill vända mig till dig, Herre. Tack att du då vill låta din Ande flöda över mig och lära mig känna dina ord.
_________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar